cookies

måndag 15 oktober 2012

Återbrukstime - TEMA "ROSA BANDET"

Det är oktober vilket är en rosa månad. Rosa bandet-kampanjen är igång och därför sätter vi rosa färg på vår utmaning denna måndag. Hur man ville tolka temat är och var fritt fram. En del har kanske valt ett helt annat tema vilket är helt okej.

Mitt bidrag kom till av en slump då mannen städade sin garderob förra helgen. Jag har tvingat honom att ta tag i strumplådan som svämmar över och jag svär varje gång jag ska lägga i ren tvätt. Han tog tag i lådan men passade dessutom på att rensa resten. Bra jobbat!
Ut åkte en rosa/vit/svart randig slips som hade blivit solkig på nåt ställe. Skit-ful ;-)
Stopp och belägg sa jag då, vilket är farligt egentligen för det kan resultera i att han börjar samla igen...
Men hur som helst så la jag beslag på slipsen. Den slaktades och blev ett mobilfodral. Jag har måttat på ett ungefär efter makens smartphone. Min egna telefon är en ärvd VIKTELEFON. Vit är den också. Funkar i alla fall.

Han blev lite orolig när han såg fodralet och undrade om det var till honom. Lugn bara lugn, svarade jag. Det är den inte. Finns det en köpare på detta fodral så går pengarna oavkortat till Rosa bandet. En 50-lapp kunde väl göra gott för Rosabandet-insamlingen. Lämna kommentar.

 Knappen på framsidan vid bandet är en rest från en gammal skjorta som inte finns längre. Det brukar ju följa med extra kanppar till skjortor och ibland sitter de fastsydda på lappen inuti och ibland i en liten plastförpackning. Jag brukar spara allt sånt där. Nördig som jag är.
Vad har ni att inspirera oss med idag?

11 kommentarer:

Susannesblogg sa...

oj hade helt missat rosa band temat. skrev inlägget i går men publicerade det idag då var det försent

Pyssel på Torp sa...

Så smart! Jag sparar också alla knappar och extra grejer man får.

Återbruk av Åsa.Li sa...

Snyggt! Får nog återbruka nån slips de är ju underbart material:-)

hennihenni sa...

Väldigt sött som fodral, är lite tveksam till den som slips dock ;)

Klockarbarn sa...

hennihenni:
Ja det förtår jag att du är. Som tur är har jag aldrig behövt se den på mannen. Vi har varit ihop i snart 13 år och den var gammal redan då vi träffades. Undrar varför man sparar på sånt gammalt?

Fangoria sa...

Jättesnyggt fodral, vilken smart idé! Jag håller med om att nja, som slips var den nog inte så snygg. ;o)

Slow-Eva sa...

Så snygg!

denna vecka missade jag. Födde barn istället :)

Tyg och otyg sa...

Det var väl ett bra återbruk och lagom rosa (tycker jag som inte är så mycket för rosa). :)
Hur gör vi med försäljning av grejer? Jag är absolut på för att sälja det som jag har gjort, vet inte om fler har tänkt göra så, men ska vi isåfall använda din shop eller sälja själva?

lopplisa sa...

Vilket exklusivt mobilfodral! Kul idé! Men, du skulle inte kunna produktutveckla det hela, så att mobilfodral finns inbyggda i traditionellt burna, ej kapade slipsar? Ja, så att man har mobilen guppande på magen, om du förstår vad jag svamlar om..??

emmys stickning sa...

Jag gillade lopplisas idé, tyvärr är det ingen som använder slips i vår familj.
Va detta sista måndagen eller fortsätter vi?

Klockarbarn sa...

Vi fortsätter. Inte med Rosa temat men med utmaningen. Vill nån göra ett rosa tema så kan man ju göra det. Som ni vet så är det otroligt lösa tyglar i denna utmaning. Gör det bara om det känns kul annars är det ingen idé.