cookies

söndag 21 oktober 2012

Välkomna till återbruksutmaning - del 5

Refashion blir det idag (publicerat en aning för tidigt.....det är bara söndag men strunt samma)
Jag har tvättat en ulltröja så den har tovat ihop sig. Tanken var att det skulle bli vantar.
När jag klippte ut dom så blev det visst en form som såg ut som en mössa. Då fick det bli en sån också.
Titta!




När vi var i affären senast för att handla lite kläder så bestämde tjejerna själva vad de ville ha och de valde, enligt mig, inte helt snygga tröjor. Lite för mycket 80-tal för min smak men okej. De fick köpa dom i alla fall och de har blivit nya favoriter. Så, jag bestämde mig för att härma originalet (som är den svarta) och letade fram lite kläder i "att sy om"-kassen. Pappans och mammans linnen blev en ny tröja i samma stil. Det är egentligen ett linne med en topp över fast allt är ihopsytt. Återstår att se hur den sitter på imorgon för nu har tjejerna gått till sängs.

Välkomna att presentera era projekt för den här måndagen.

11 kommentarer:

hennihenni sa...

Det är väl för att vi kommer ihåg 80-talet vi tycker det är så hemskt :) Den nya tröjan ser piffig ut i alla fall!

Slow-Eva sa...

Vilken otroligt söt mössa :)

Och ja, lite jobbigt när barnen har egen vilja ;) Min dotter har börjat med det och värre blir det ju förstår jag, haha.

Tyg och otyg sa...

Vad produktiv du har varit! Fina grejer!

Fangoria sa...

Härliga återbruk allting! Önskar jag hade ulltröjor att återbruka... ;o)
Tycker topparna är jättefina, både original och nysytt! ;o) 80-tal är rätt kul, i rätt form!

Anonym sa...

He he.. maxad återvinning! Inte ens mellanspillet går dej förbi :) Fin, fina grejor alltihop!

krajamaria sa...

Härligt glada vantar! :)

Etta sa...

Tröjan blev ju riktigt bra, hoppas den passar! Gillade speciellt den lilla mössan också :-)
Blev inget återbruk för mej den här veckan, jag knåpar fortfarande med samma lapptäcke. Jag återkommer med bilder nästa vecka!

Trådanten sa...

Jag gillar modellen på tröjan! Sen får man ju inte riktigt välja allt åt sina barn. Man får vara nöjd över att de okejar åkerbruk!

Linda sa...

Vilka fina vantar och en otroligt söt mössa!!

himlaverket sa...

Jag tycker det är jättebra att tjejerna får välja själv och att det är återanvändning är ju 110% bra. Jag önskar fler tänkte så. Min 23-åring har sytt in en tröja som han loppade igår , så barn kan lära sig bli miljömedvetna och sen håller det i sig. Hurra för dej å tjejerna!!! Kram Ulla ps, nu finns det grejer från himlaverket att beställa till jul, nya kollektionen finns i personalrummet på egnahemskolan, välkommen in å ta en titt!

Borgmästaren sa...

Vilka bra idéer! Toppengullig mössa!